بهترین گوشی های مناسب برای تولید محتوا

بهترین گوشی برای تولید محتوا

تنوع گوشی‌های هوشمند موجود در بازار بسیار زیاد است و در این میان، تنها برخی از گوشی ها ویژگی‌های لازم برای تولید محتوا را ارائه می‌کنند. در عصر حاضر تولید محتوا ویدئویی و متنی در بین کاربران بسیار رواج پیدا کرده است. تا همین چند سال پیش، تولیدکنندگان محتواهای ویدئویی چاره‌ای جز خرج میلیون‌ها تومان برای خرید دوربین و تجهیزات آن نداشتند، اما اکنون یک دستگاه جیبی کوچک وجود دارد که می‌تواند به شما در ضبط محتواهای ویدئویی کمک کند.

گوشی‌های هوشمند در چند سال گذشته پیشرفت‌های شگفت انگیزی داشته‌اند و دوربین‌های با کیفیتی را ارائه کرده‌اند که حتی می‌توانند با برخی دوربین‌های امروزی رقابت کنند. ما در این مقاله 3 معیار مهم انتخاب و خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا را نام برده ایم. در ادامه نیز لیستی از گوشی ها را تهیه کرده‌ایم تا در صورت نیاز نگاهی به آن ها بیندازید. پس با پاسخ به سوال بهترین دوربین گوشی برای تولید محتوا کدام است و موارد بیشتر همراه ما باشید.

3 معیار مهم خرید بهترین گوشی برای تولید محتوا

1- کیفیت دوربین

بدون شک کیفیت تصاویر و ویدئوها یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید به هنگام خرید گوشی برای تولید محتوا به آن دقت کنید. کیفیت ویدئو و تصاویر ضبط شده با دوربین به عوامل مختلفی بستگی دارد. از این رو به شما توصیه می‌کنیم تا به هنگام خرید گوشی به مواردی نظیر اندازه پیکسل، دیافراگم، اندازه سنسور و فاصله کانونی توجه کنید تا بهترین دوربین گوشی برای تولید محتوا را در اختیار داشته باشید.

2- تراشه

پردازنده یکی دیگر از عواملی است که در کیفیت تصاویر و فیلم های ضبط شده تأثیرگذار است. امروزه اکثر گوشی‌ها به یک پردازشگر تصویر مجهز شده‌اند که تأثیر به سزایی در کیفیت عکس ها و ویدئوهای ضبط شده با آن دارند. این پردازشگر تصویر معمولاً در تراشه به کار گرفته می‌شود. از این رو نقش تراشه و پردازشگر در انتخاب گوشی مناسب برای تولید محتوا پر رنگ‌تر می‌شود. علاوه بر این، استفاده از یک تراشه قدرتمند در گوشی موبایل سبب می‌شود تا بتوانید در تدوین و خروجی گرفتن محتوای ویدئویی نیز از آن بهره بگیرید و به ابزار دیگری نیاز نداشته باشید. ینابراین ما تصمیم گرفتیم تا پردازنده را نیز به عنوان یک فاکتور مهم در انتخاب گوشی برای تولید محتوا در نظر بگیریم.

3- حافظه داخلی

از آنجا که ضبط محتوای ویدئویی با کیفیت بالا، فضای ذخیره‌سازی زیادی را می طلبد، لازم است به اندازه حافظه داخلی آن توجه کنید. بنابراین ظرفیت حافظه داخلی نیز می‌تواند از عوامل مهم برای خرید گوشی مناسب تولید محتوا باشد.

 

گوشی مناسب برای تولید محتوا:‌ ارزان قیمت (در بازه ۸ تا ۱۵ میلیون تومان)

اگر برای شروع تولید محتوا به یک گوشی با قیمت ارزان اما کیفیت مطلوب نیاز دارید، باید هنگام خرید به فاکتورهای اصلی گوشی یعنی دوربین، حافظه و پردازنده توجه کنید تا بتوانید خریدی قابل قبول داشته باشید. در این بخش چند نمونه از گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار که با استفاده از آنها می‌توانید محتوایی مناسب تهیه کنید را معرفی می‌کنیم.

 

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G

موبایل پوکو X5 5G یک مدل از بهترین گوشی برای تولید محتوا است که در دسته گوشی‌های ارزان قیمت قراردارد. همچنین مناسب عکاسی و فیلمبرداری است. می‌توانید برای تولید یک محتوای با کیفیت روی آن حساب کرده و به جای خرید دوربین‌های گران قیمت، استفاده کنید.

ممکن است دوربین این گوشی کیفیت دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای را نداشته باشد. اما با توجه به قیمت مناسبش می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند با کمترین هزینه وارد حوزه تولید محتوا شوند، گزینه‌ای مناسب و قابل قبول باشد. Poco X5 5G دارای دوربین اصلی سه‌گانه مجهز به سنسورهای ۴۸+۸+۲ مگاپیکسل است. امکاناتی چون عکاسی HDR و پانوراما، عکاسی ماکرو فوکوس خودکار تشخیص فاز را به شما ارائه می‌دهد.

پوکو X5 5G با داشتن وضوح Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه، به عنوان بهترین گوشی برای فیلمبرداری هم شناخته می‌شود. بهره‌مندی از تراشه Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G هم سبب می‌شود تا قدرت پردازش تصاویر به حد مطلوبی انجام شود. شیائومی Poco X5 5G دارای ظرفیت داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت بوده و می‌تواند ذخیره‌سازی دیتاهای شما نقش موثری داشته باشند.

گوشی مناسب برای تولید محتوا poco x5 5g

مشخصات فنی پوکو X5 5G

وزن: ۱۸۹ گرم

اندازه صفحه نمایش: ۶.۶۷ اینچ

رزولوشن:‌ ۱۰۸۰*۲۰۱۴ پیکسل

تراشه: Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G

نوع پردازنده: ۶۴ بیتی

پردازنده گرافیکی: Adreno 619

مشخصات دوربین اصلی:‌ دوربین اول ۴۸ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8  دوربین دوم ۸ مگاپیکسل با دریچه دیافراگمf/2.2 دوربین سوم ۲ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4

مشخصات دوربین سلفی:‌ دوربین ۱۳ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.5

کیفیت و سرعت فیلمبرداری:‌ رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

حافظه: حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت/ رم ۸ گیگابایت

نوع کارت حافظه: microSDXC

سیستم عامل: اندروید ۱۲ (Snow Cone)

رابط کاربری:‌ MIUI 13

ظرفیت باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت / پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی

ویژگی ها:‌ دارای اسلات هیبریدی برای جایگذاری سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی- مناسب بازی- مناسب عکاسی سلفی- مناسب عکاسی- مقاوم در برابر آب و گرد و غبار

 

گلکسی A35

گلکسی A35 برای دوست‌داران برند سامسونگ که می‌خواهند تا ۱۵ میلیون تومان برای خرید گوشی هزینه کنند، یک گزینه‌ی اقتصادی مناسب برای تولید محتوا محسوب می‌شود.

میان‌رده جدید سامسونگ که از زبان طراحی جدید کره‌ای‌ها بهره می‌برد، نسبت به برادر بزرگ‌تر خود یعنی گلکسی A55، خرید بصرفه‌تری به‌حساب می‌آید؛ به‌طوری که می‌توان آن را تاحدودی جانشین گلکسی A54 نیز دانست.

تراشه‌ی ۵ نانومتری Exynos 1380، صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۰۰۰ نیتی، جزو ویژگی‌های کاربردی میان‌رده سامسونگ برای تولیدکنندگان محتوا به‌شمار می‌آیند. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی که به‌صورت مجموعه‌ی سه‌تایی در پشت گوشی تعبیه شده‌اند، نه‌تنها ما را یاد گوشی‌های بالارده سامسونگ می‌اندازند، بلکه مجموعه‌ی جذابی برای تولید محتوای ویدیو در اختیار قرار می‌دهند.

گوشی مناسب برای تولید محتوا A35

مشخصات فنی گلکسی A35

وزن: ۲۰۹ گرم

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

رزولوشن صفحه نمایش: ۱۰۸۰x۲۳۴۰

تراشه: Exynus 1380 (5 nm)

فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۲.۰ – ۲.۴ گیگاهرتز

پردازنده‌ گرافیکی: Mali-G68 5MP

دوربین‌های پشت گوشی: ۳ ماژول دوربین

رزولوشن دوربین: ۵۰ مگاپیکسل

رزولوشن دوربین‌ سلفی: ۱۳ مگاپیکسل

مشخصات باتری: باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / قابلیت شارژ سریع با توان ۲۵ وات

حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت

 

گوشی آنر مدل Honor 90 Lite 5G

یکی دیگر از گوشی‌های مقرون به صرفه و مناسب برای تولید محتوا، Honor 90 Lite 5G است. این گوشی با داشتن تراشه MediaTek Dimensity 6020 و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 می‌تواند تصاویر را با کیفیت و سرعتی مطلوب پردازش کرده و در اختیار شما قرار دهد. علاوه بر آن وجود سیستم عامل MagicOS 7.1 (بر پایه اندروید ۱۳) روی این گوشی در اجرای سریع برنامه‌ها و مدیریت آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

یکی از مزایای قابل توجه در گوشی Honor 90 Lite 5G، که آن را به بهترین موبایل برای تولید محتوا تبدیل کرده است، کیفیت بالای دوربین است. وجود دوربین اول ۱۰۰ مگاپیکسلی، دوربین دوم ۵ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2، دوربین سوم ۲ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی سبب می‌شود تا بتوانید تصاویر و ویدیوها را را با کیفیت مناسبی تهیه کنید.

مزیت دیگر این گوشی برای تولید محتوا، وزن سبک آن است. گوشی آنر ۹۰ لایت با وزن ۱۷۹ گرم یکی از گوشی‌های سبک وزن در بازار است که به تولیدکننده محتوا این امکان را می‌دهد تا بدون احساس خستگی، بتوانند در طولانی مدت از آن استفاده کند. وجود فرکانس پردازنده مرکزی ۲ هسته با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز (Cortex-A76) و ۶ هسته با سرعت ۲ گیگاهرتز (Cortex-A55) هم باعث می‌شود تا بتوانید نرم افزارهای لازم جهت ویرایش تصاویر و فیلم‌ها را روی گوشی خود نصب و به راحتی اجرا کنید.

گوشی مناسب برای تولید محتوا

مشخصات فنی Honor 90 Lite 5G

وزن: ۱۷۹ گرم

اندازه صفحه نمایش: ۶.۷ اینچ

رزولوشن:‌ ۱۰۸۰*۲۳۸۸ پیکسل

نرخ به‌روزرسانی: ۹۰ هرتز

تراشه: MediaTek Dimensity 6020

پردازنده گرافیکی: Mali-G57 MC2

مشخصات دوربین اصلی:‌ دوربین اول ۱۰۰ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.9 – دوربین دوم ۵ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 – دوربین سوم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4

مشخصات دوربین سلفی:‌ دوربین ۱۶ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.45

کیفیت و سرعت فیلمبرداری:‌ رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

حافظه: حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت/ رم ۸ گیگابایت

سیستم عامل: MagicOS 7.1 (بر پایه اندروید 13)

نسل شبکه مخابراتی:‌ 5G

ظرفیت باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت

 

گوشی مناسب برای تولید محتوا:‌ میان رده (در بازه ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان)

گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi 13T 5G

یک مدل دیگر از گوشی‌هایی که می‌توانید برای تولید محتوا از آن استفاده کنید، Xiaomi 13T 5G است که در سه رنگ آبی، مشکی و سبز به بازار عرضه شده است. همانطور که می‌دانید، برای تولید محتوا باید گوشی را انتخاب کنید که بتوانید در محیط‌هایی با نور مختلف از آن استفاده کنید. با توجه به میزان روشنایی صفحه نمایش 1200 نیت(HBM)  و 2600 نیت (Peak) می‌توانید از این گوشی در طول شبانه‌روز و حتی زیر نور مستقیم خورشید به راحتی استفاده کرده و از سوژه‌های خود تصویربرداری کنید.

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود به خرید این گوشی ترغیب شوید، داشتن دوربین باکیفیت و مجهز به لنزهای لایکا، لنز تله فوتو و لنز اولتراواید است. بهره‌مندی از دوربین با کیفیت ۵۰+۵۰+۱۲ مگاپیکسل به شما امکان زوم اپتیکال تا ۲ برابر و فیلمبرداری با تکنولوژی +HDR10 را ارائه داده و کمک می‌کند تا بتوانید از طریق گوشی محتوایی کاربردی تولید کنید.

گوشی Xiaomi 13T 5G تشکیل شده از تراشه مدیاتک دیمنسیتی۸۲۰۰ اولترا، اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید نرم‌افزارهای لازم برای تولید محتوا را به راحتی و بدون هنگ‌کردن گوشی روی آن اجرا کنید.

همچنین وجود Wi-Fi 6 بی سیم و دوبانده باعث می‌شود تا هیچ مشکلی در اتصال به اینترنت وای فای نداشته باشید و با خیال راحت کار کنید. باتری قرار گرفته در گوشی شیائومی 13T ، از نوع لیتیومی پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و از قابلیت شارژ سریع ۶۷ وات، تکنولوژی PD 3.0 و تکنولوژی QC 4.0 پشتیبانی می‌کند.

گوشی مناسب برای تولید محتوا

مشخصات فنی موبایل Xiaomi 13T 5G

وزن: آبی:‌۱۹۳ گرم |‌ سبز و مشکی: ۱۹۷ گرم

اندازه صفحه نمایش: ۶.۶۷ اینچ

رزولوشن: ۱۲۲۰*۲۷۱۲ پیکسل

تراشه: مدیاتک دیمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا

پردازنده گرافیکی: Mali-G610 MC6

تعداد هسته پردازنده:‌ ۸ هسته‌ای

کیفیت دوربین:‌ ۱۲ + ۵۰ + ۵۰ مگاپیکسل

مشخصات دوربین سلفی:‌ ۲۰مگاپیکسل

حافظه: حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت/ رم ۱۲ گیگابایت

سیستم عامل: اندروید ۱۳

نرخ نوسازی: ۱۴۴ هرتز

میزان روشنایی: 1200 نیت(HBM)  و 2600 نیت (Peak)

ظرفیت باتری: باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت / پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی با سیم (67W Wired)

 

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 FE 5G

اگر در برند محبوب سامسونگ به دنبال خرید بهترین گوشی برای تولید محتوا هستید، Galaxy S23 FE 5G می‌تواند گزینه‌ای مناسب و مقرون‌به‌صرفه باشد. این گوشی با داشتن صفحه نمایش ۶.۴ اینچ از نوع داینامیک آمولد 2x و تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ می‌تواند محتوا را با وضوح بالا و کیفیت خوبی ارائه دهد.

همچنین میزان روشنایی ۱۴۵۰ نیت این شرایط را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید در محیط‌های مختلف و حتی زیر نور خورشید محتوایی باکیفیت تولید کنید. دیگر مزیتی که باعث شده تا Galaxy S23 FE به گوشی مناسب برای تولید محتوا تبدیل شود، وجود دوربین اصلی سه گانه با کیفیت 12 + 8 + 50 مگاپیکسل است.

دوربین‌های گلکسی S23 FE برای شما این امکان را فراهم می‌کنند که برای عکس‌برداری از فاصله‌های دور از لنز تله فوتو و قابلیت فوکوس و زوم اپتیکال تا ۳ برابر استفاده کنید و از سوژه‌های خود در کیفیت‌های مختلف ۸K ، ۴K ، HD، Full HD فیلم بگیرید.

از مزیت‌های قابل‌توجه این گوشی وجود پردازنده اگزینوس ۲۲۰ در آن است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید نرم‌افزارهای حرفه‌ای و پیشرفته تولید محتوای تصویری و ویدیویی را روی گوشی خود نصب کرده و با استفاده از آن محتواهای کاربردی تولید کنید.

گوشی مناسب برای تولید محتوا

مشخصات فنی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 FE 5G

وزن: ‌۲۰۹ گرم

اندازه صفحه نمایش: ۶.۴ اینچ

رزولوشن: ۱۰۸۰*۲۳۴۰ پیکسل

تراشه: Exynos 2200

پردازنده گرافیکی: Xclipse 920

تعداد هسته پردازنده:‌ ۸ هسته‌ای

کیفیت دوربین:‌ ۱۲ + ۸ + ۵۰ مگاپیکسل

مشخصات دوربین سلفی:‌ ۱۰ مگاپیکسل

حافظه: حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت/ رم ۸ گیگابایت

سیستم عامل: اندروید ۱۳

رابط کاربری:‌One UI 5.1

نرخ نوسازی: ۱۲۰ هرتز

میزان روشنایی: ۱۴۵۰ نیت (Peak)

نسل شبکه مخابراتی:‌5G

ظرفیت باتری: باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت / پشتیبانی از شارژ ۲۵ واتی با سیم (25W Wired)

 

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F5 Pro

مدل دیگری که می‌توانید در انتخاب بهترین گوشی برای تولید محتوا به خاطربسپارید، پوکو F5 Pro است. شیائومی با تولید این گوشی میان‌رده و کاربردی، برای کاربران و به‌خصوص افرادی که تصمیم دارند وارد حوزه تولید محتوا شوند، این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانند بدون خرید دوربین‌های حرفه‌ای و پرداخت هزینه‌های زیاد، وارد دنیای تولید محتوا شوند.

وجود پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و پردازنده ۸ هسته‌ای باعث می‌شود که این گوشی برنامه‌های سنگین مربوط به تولید محتوا را بدون هیچ مشکلی اجرا کند.

گوشی پوکو اف پنج پرو در دو نسخه با حافظه‌های داخلی ۵۱۲ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت ساخته شده است که می‌توانید براساس نیازتان یکی از آن دو را خریداری کرده و تولید محتوا کنید.

همچنین با استفاده از قابلیت UFS 3.1 که گوشی Poco F5 Pro به آن مجهز است، می‌توانید از حافظه رم به عنوان حافظه اصلی استفاده کرده و سرعت گوشی را تا حد قابل قبولی افزایش دهید.

به این صورت برای انجام تولید محتوا و نصب نرم افزارهای مورد نظر، مشکلی از بابت حافظه نخواهید داشت.

دوربین اصلی این گوشی با بهره‌مندی از لنزهای واید و اولتراواید، زاویه دید بیشتری را برای عکس‌برداری و فیلمبرداری در اختیار شما قرار خواهد داد. وجود لنز ماکرو هم در این گوشی باعث می‌شود که بتوانید برای تولید محتوا به راحتی و بدون هیچ مشکلی، از سوژه‌های ریز تصاویری باکیفیت ثبت کنید.

درکل با اینکه کیفیت دوربین Poco F5 Pro به دوربین گوشی‌های پرچمدار نمی‌رسد، اما تصاویر گرفته شده با آن از کیفیت مطلوبی برخوردار است و می‌تواند کار شما را تا حد بسیاری راه بیندازد.

گوشی مناسب برای تولید محتوا

مشخصات فنی گوشی شیائومی Poco F5 Pro

وزن: ‌۲۰۴ گرم

اندازه صفحه نمایش: ۶.۶۷ اینچ

رزولوشن:۱۴۴۰*۳۲۰۰ پیکسل

تراشه: Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1

پردازنده گرافیکی: Adreno 730

تعداد هسته پردازنده:‌ ۸ هسته‌ای

کیفیت دوربین:‌ ۲ + ۸ + ۶۴ مگاپیکسل

مشخصات دوربین سلفی:‌ ۱۶ مگاپیکسل

حافظه: حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت/ رم ۱۲ گیگابایت

سیستم عامل: اندروید ۱۳

رابط کاربری:‌MIUI 14 for POCO

نرخ نوسازی: ۱۲۰ هرتز

نسل شبکه مخابراتی:‌5G

ظرفیت باتری: باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت

 

گوشی مناسب برای تولید محتوا:‌ پرچمدار (۲۵ میلیون تومان به بالا)

بدون شک گوشی‌های پرچمدار می‌توانند جایگزینی مناسب برای دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای محسوب شوند. این گوشی‌ها از ویژگی‌های قابل توجهی برخوردارند و این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید محتوا را با جزئیات دقیق تولید کرده و به نمایش بگذارید.

بدین صورت با خرید گوشی‌های معرفی شده در قسمت زیر می‌توانید محتوایی بکر و باکیفیت تولید کرده و شاهد موفقیت روزافزون کارتان در حوزه تولید محتوا باشید.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S24 Ultra 5G

یکی از جدیدترین و بهترین گوشی های مناسب تولید محتوا که می‌توانید خریداری کنید، گوشی گلکسی S24 الترا سامسونگ است که با طراحی چشم‌نواز و مشخصات فنی قدرتمند جزو برترین گوشی‌های اندرویدی حال حاضر بازار محسوب می‌شود. گلکسی اس 24 الترا سامسونگ با بدنه‌ای از جنس تیتانیوم ظاهری مستحکم، جذاب و البته لوکس دارد؛ همانطور که می‌دانید برای تولید محتوا با موبایل به مجموعه دوربین‌های قدرتمند احتیاج دارید.

از این بابت می‌توانید خیالی آسوده داشته باشید؛ چرا که دوربین‌های گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra یکی از بهترین کیفیت‌ها را در بین گوشی‌های بازار دارند. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S24 Ultra 5G با سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی می‌‌تواند تصاویر و ویدیوهایی با کیفیت بالا ثبت کند. سنسور دوم 50 مگاپیکسلی، سنسور سوم 10 مگاپیکسلی و سنسور چهارم 12 مگاپیکسلی همگی از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند و سنسور دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی هم برای ثبت تصاویر سلفی عالی عمل می‌کند.

تراشه به کار رفته در جدیدترین گوشی پرچمدار سامسونگ از نوع Qualcomm SM8650-AC Snapdragon 8 Gen 3 که یکی از قدرتمندترین تراشه‌های حال حاضر است و عملکرد پردازشی فوق‌العاده‌ای دارد. این گوشی از حافظه داخلی 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت بهره‌مند است که به شما امکان می‌دهد تا به راحتی برنامه‌های سنگین عکاسی و فیلمبرداری را نصب کنید. پس اگر به دنبال خرید گوشی برای تولید محتوا هستید و محدودیت بودجه ندارید، گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S24 Ultra 5G انتخاب مناسبی برای شماست.

مشخصات فنی گوشی سامسونگ Galaxy S24 Ultra 5G

وزن: 232 گرم

اندازه صفحه نمایش: 6.8 اینچ

رزولوشن: 1440 در 3120 پیکسل

تراشه: Qualcomm SM8650-AC Snapdragon 8 Gen 3

پردازنده گرافیکی: Adreno 750

تعداد هسته پردازنده:‌ 8 هسته‌ای

کیفیت دوربین:‌ 12 + 10 + 50 + 200 مگاپیکسل

مشخصات دوربین سلفی:‌ 12 مگاپیکسل

کیفیت و سرعت فیلمبرداری: رزولوشن (4320 × 7680) 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن (2160 × 3840) 4k با سرعت 60 فریم بر ثانیه

حافظه: حافظه داخلی 256 گیگابایت/ رم 12 گیگابایت

سیستم عامل: اندروید 14

رابط کاربری:‌ One UI 6.1

نرخ نوسازی: ۱120 هرتز

نسل شبکه مخابراتی:‌ 5G

ظرفیت باتری: باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

ویژگی‌های خاص: دارای استاندارد IP68، روشنایی صفحه نمایش 2600 نیت در حالت (Peak)

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH/A Not Active

یکی از برندهای پرطرفدار و محبوب که امروزه بازار خرید گوشی های آن بسیار داغ است، برند اپل است. گوشی iPhone 13 یکی از پرچمداران اپل است که با تغییرات کمی نسبت به iPhone 12 وارد بازار شد. یکی از تغییرات انجام شده روی این گوشی کوچک شدن ناچ در قاب جلوی گوشی است. این تغییر سبب شد تا نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۶٪ درصد شده و فضای بیشتری از صفحه نمایش را در اختیار کاربر قرار دهد.

آیفون ۱۳ دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی از نوع Super retina XDR OLED است و با پشتیبانی از میزان روشنایی ۱۲۰۰ نیت می‌تواند محتوا را در محیط‌های باز با وضوح معمول نمایش دهد. بزرگترین نقطه ضعف این گوشی، برخورداری از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است که این عدد برای یک گوشی پرچمدار واقعا عجیب است.

آیفون ۱۳ با بهره مندی از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل سونی IMX603 برای دوربین اصلی با اندازه پیکسل ۱.۷ میکرون می‌تواند تصاویری با کیفیت و فراتر از حد انتظار را ثبت کند.

عکس های گرفته شده با این دوربین با جزئیات بالا، نویز بسیار کم و دقت رنگ عالی گرفته شده و حس یک عکاس حرفه ای را به شما القا می‌کنند. لنز فوق عریض یا اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی هم کمک می‌کند تا بتوانید تصاویر را با زاویه ۱۲۰ درجه و کیفیت بسیار بالا به همراه جزئیات دقیق ثبت کنید.

دوربین سلفی این گوشی دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بوده و می‌تواند تصاویر را با کیفیتی بی‌نظیر و جزئیاتی دقیق ثبت کند. علاوه بر این‌ها دوربین گوشی iPhone 13 از قابلیت‌هایی چون عکاسی پرتره، پشتیبانی از قابلیت فیلم‌برداری سینماتیک مود و لرزش‌گیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی کرده و امکان یک عکاسی حرفه‌ای را برای شما فراهم خواهد کرد.

مشخصات فنی اپل مدل iPhone 13 CH/A Not Active

وزن:۱۷۴ گرم

استاندارد IP: دارای گواهینامه IP68 (مقاومت در برابر غوطه ور شدن در آب به مدت 30 دقیقه تا عمق 6 متر و مقاومت کامل در برابر گرد و غبار)

تراشه: Apple A15 Bionic

نوع پردازنده: ۶۴ بیتی

پردازنده گرافیکی: Apple GPU

تعداد هسته پردازنده:‌ ۶ هسته‌ای

کیفیت دوربین: ‌۱۲+۱۲مگاپیکسل

مشخصات دوربین سلفی:‌ ۱۲ مگاپیکسل + سنسور SL 3D

کیفیت و سرعت فیلمبرداری: رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه

حافظه: حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت/ رم ۴ گیگابایت

سیستم عامل: iOS 15

نرخ نوسازی: ۱۲۰۰ هرتز

نسل شبکه مخابراتی:‌5G

ظرفیت باتری: باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۲۴۰ میلی‌آمپر ساعت

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra 5G

گوشی دیگری که می‌توانید از آن در تولید محتواهای ویدیویی و تصویری استفاده کنید، جدیدترین پرچمدار سامسونگ یعنی Galaxy S23 Ultra 5G است. گلکسی S23 اولترا با برخورداری از دوربین‌های باکیفیت، تراشه قدرتمند، ارگونومی مناسب و حافظه کافی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای تولید محتوا به شمار رود.

بدنه این گوشی مانند نسل گذشته یعنی Galaxy S22 Ultra از ترکیب شیشه و فلز آلومینیوم ساخته شده و از کیفیت بالایی برخوردار است. لبه‌های طرفین گوشی به نحوی ساخته شده‌اند که به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتواند گوشی را راحت‌تر در دست گرفته و مدت زمان طولانی را به تولید محتوا بپردازد.

چیزی که گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا را از سایر گوشی‌ها متمایز می‌کند، وجود قلم استایلوس است که هنگام استفاده به کاربران آزادی عملی بیشتری داده و کار با گوشی را آسان‌تر می‌کند. Galaxy S23 Ultra از صفحه نمایشی بزرگ با ابعاد ۶.۸ اینچ از نوع Dynamic AMOLED 2X تشکیل شده است که می‌تواند در انتخاب این گوشی برای تولید محتوا تاثیرگذار باشد.

وضوح تصویر در گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل با تراکم ۵۰۰ پیکسل در هر اینچ است که سبب نمایش تصویر با جزئیات بسیار بالا می‌شود. سامسونگ در این گوشی پرچمدار از میزان روشنایی ۱۷۵۰ نیت استفاده کرده است تا کاربر بتواند به راحتی زیر نور مستقیم خورشید بدون هیچ مشکلی محتوا را مشاهده کند.

نرم افزار و سخت افزار

در بخش نرم‌افزاری، Galaxy S23 Ultra مجهز به سیستم عامل ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 بوده و امکان پشتیبانی بلند مدت نرم‌افزاری را برای کاربران فراهم می‌کند. در بخش سخت‌افزار هم گوشی S23 Ultra شاهد تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲، پردازنده گرافیکی Adreno 740، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت خواهید بود.

وجود سخت‌افزار قدرتمند باعث می‌شود که بتوانید اپلیکیشن‌های حرفه‌ای عکاسی و فیلم‌برداری را روی گوشی خود به راحتی نصب کرده و آن را بدون ایجاد مشکلاتی چون هنگ‌کردن یا کند شدن گوشی اجرا کنید.

دوربین

یکی از موارد قابل توجه Galaxy S23 Ultra، دوربین اصلی پنج‌گانه Galaxy S23 آن است. در این گوشی شاهد ۵ دوربین به منظورهای مختلف خواهید بود که پیش‌تر در گوشی Galaxy S22 هم شاهد آن بودید. اما چیزی که در این گوشی فرق کرده است، کیفیت دوربین اصلی است که از ۱۰۸ مگاپیکسل به ۲۰۰ مگاپیکسل رسیده است.

سایر سنسورهای دوربین اس ۲۳ اولترا مانند گوشی نسل قبل یعنی Galaxy S22 بوده و تفاوتی نکرده است. وجود دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اوتراواید با دریچه دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی 13 میلی‌متردر این گوشی کمک می‌کند تا بتوانید سوژه خود را با جزئیات بیشتری به تصویر بکشید.

علاوه بر دوربین‌های پشت، در جلوی گوشی هم شاهد دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی خواهید بود که تصاویر ثبت شده توسط آن از کیفیت بالایی برخوردارند.

مشخصات فنی Galaxy S23 Ultra

وزن:۲۳۴ گرم

اندازه صفحه نمایش: ۶.۸ اینچ

نوع صفحه نمایش:‌ Dynamic AMOLED 2X

رزولوشن: (۱۴۴۰ × ۳۰۸۸) پیکسل

تراشه: Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2

نوع پردازنده: ۶۴ بیتی

پردازنده گرافیکی: Adreno 740

تعداد هسته پردازنده:‌ ۸ هسته‌ای

ظرفیت حافظه:‌ حافظه داخلی:‌۲۵۶ گیگابایت / حافظه رم : ۱۲ گیگابایت

کیفیت دوربین: ۲۰۰+۱۰+۱۰+۱۲مگاپیکسل

مشخصات دوربین سلفی:‌ ۱۲ مگاپیکسل

کیفیت و سرعت فیلمبرداری: رزولوشن (۴۳۲۰ × ۷۶۸۰) 8K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه | رزولوشن (۲۱۶۰ × ۳۸۴۰) 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه

سیستم عامل: اندروید ۱۳

رابط کاربری:‌One UI 5.1

نرخ نوسازی: ۱۲۰ هرتز

نسل شبکه مخابراتی:‌5G

ظرفیت باتری: باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

گوشی موبایل اپل مدل آیفون 15 پرومکس

یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید در لیست گوشی برای تولید محتوا انتخاب کنید جدیدترین پرچمدار اپل؛ یعنی آیفون 15 پرو مکس است. این گوشی در ایران رجیستری نمی‌شود؛ اما کیفیت بالای دوربین آن را برای تولید محتوا گزینه مناسبی می‌کند. این محصول دوربینی سه گانه دارد که لنز اصلی آن 48 مگاپیکسل، سنسور 12 مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو و لنز 12 مگاپیکسلی اولترا است. این دوربین می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت 4K و نرخ 24 فریم بر ثانیه را به ثبت برساند. دوربین سلفی آن نیز مجهز به سنسور 12 مگاپیسلی شده است. در کل دوربین آیفون 15 پرومکس در حال حاضر جزو بهترین دوربین‌های گوشی در بازار محسوب می‌شود. تراشه این ل محصول نیز Apple A17 Pro است که جدیدترین و قدرتمندترین تراشه اپل در حال حاضر به شمار می‌رود و طبق ادعای این برند می‌تواند بازی‌های سنگین و به روز را به راحتی اجرا کند.

مشخصات آیفون 15 پرومکس

تراشه: Apple A17 Pro

پردازنده گرافیکی: پردازنده گرافیکی شش هسته‌ای اپل

تعداد سیم‌کارت: دو سیم‌کارت / نانو سیم‌کارت / همزمان فعال

دوربین: 48 مگاپیکسل، ۱۲ مگاپیکسل پریسکوپ تله‌فوتو12 مگاپیکسل اولترا واید

سیستم‌عامل: iOS 17

حافظه داخلی: 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت

رم: 8 گیگابایت

امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه: خیر

باتری: 4441 میلی‌آمپر ساعت

 

شیائومی 14 اولترا

سری اولترا پرچمداران شیائومی که هر سال با امکاناتی تقریباً جدید عرضه می‌شوند، تمام تمرکز خود را روی پردازنده، نمایشگر و دوربین‌های بزرگ قرار می‌دهند تا در میان سایر برندها، حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند. شیائومی ۱۴ اولترا با برچسب قیمتی ۱۰۰ میلیون تومانی، جدیدترین پرچمدار شیائومی محسوب می‌شود که قطعاً به‌ درد تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا می‌خورد.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی گوشی شیائومی می‌تواند سوژه‌ها را به‌صورت ۱۰ بیتی فیلم‌برداری و به کمک پردازنده‌ی SD 8 Gen 3، آن‌ها را به‌سرعت پردازش کند. همچنین تماشا و مرور ویدیوهای ضبط‌شده در نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی OLED با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

شیائومی ۱۴ اولترا پکیج کاملی از تمام امکاناتی است که تاکنون در گوشی‌های تلفن همراه دیده‌ایم و اگر می‌توانید برای گوشی تا این حد هزینه کنید، محتوایی که تولید می‌کنید یک سر و گردن از سایرین بالاتر خواهد بود.

مشخصات شیائومی 14 اولترا

ابعاد نمایشگر: 6.73 اینچ

نوع نمایشگر: LTPO AMOLED

رزولوشن: 1440 در 3200 پیکسل

مدل تراشه: Qualcomm SM8650-AB Snapdragon 8 Gen 3

تعداد هسته پردازنده: 8 هسته

مشخصات هسته‌ها: 1 هسته 3.3 گیگاهرتز Cortex-X4 و 3 هسته 3.2 گیگاهرتز Cortex-A720 و 2 هسته 3.0 گیگاهرتز Cortex-A720 و 2 هسته 2.3 گیگاهرتز Cortex A520

ترکیب حافظه داخلی و رم: 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت / 16 گیگابایت رم، 1 ترابایت / 16 گیگابایت رم

دوربین اصلی: 50 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

ظرفیت باتری: 5300 میلی‌آمپر ساعت

 

منابع

technolife.ir

zoomit.ir

kalatik.com

اشتراک گذاری:

WhatsApp
Telegram
Email
Print

پست های مرتبط:

enemad-logo