راهنمای خرید لوازم تولید محتوا

اهمیت استفاده از لوازم تولید محتوا

دلایل زیادی وجود دارد که مردم تصمیم می‌گیرند برای کسب کار خود تولید محتوا کنند و از لوازم آن استفاده کنند. برخی از آنها کارآفرینان تازه کار هستند که می‌خواهند از تجارت بالقوه سودآور تولید محتوای ویدئویی، استفاده کنند. عده‌ای دیگر، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که از یافتن کار ثابت ناامید شده‌اند. گروه آخر کسانی هستند که می‌خواهند به سادگی سرگرمی خود در ساخت ویدئو و تولید محتوا را به یک کار تمام وقت تبدیل کنند.

هر دلیلی که داشته باشید، به محض اینکه تصمیم گرفتید کار تولید محتوا را شروع کنید، باید مطمئن باشید که لوازم مناسبی در اختیار دارید.

اگر می‌خواهید با تولید محتوا، به صورت آنلاین کسب درآمد کنید، باید با استفاده از یک استراتژی مناسب و ابزارهای تولید محتوای حرفه‌ای، چهره ای کارآمد و ماندگار از کسب و کار خود برای مخاطبین ترسیم کنید.

لوازم تولید محتوا

لوازم تولید محتوا از آماتور تا حرفه ای

انتخاب درست لوازم تولید محتوای ویدئویی برای مبتدیان دشوار است، اما در این مقاله سعی خواهیم کرد اطلاعات اساسی را در اختیار شما قرار دهیم. در اینجا یک لیست از لوازم مورد نیاز برای تولید ویدئو، که می‌توانید از آن برای ساخت محتوای حرفه ای و با کیفیت استفاده کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

لوازم تولید محتوای ویدئو و عکس حرفه ای:

  • دوربین عکاسی یا موبایل
  • لپ تاپ
  • قلم نوری
  • مونوپاد
  • سه پایه دوربین و گیمبال
  • لوازم و تجهیزات نورپردازی
  • تجهیزات صدابرداری
  • پرده عکاسی یا فیلم برداری (فون یا بکگراند)
  • نرم افزارهای ادیت و تدوین ویدئو
  • کارت حافظه یا مموری

دوربین، مهم ترین لوازم تولید محتوا

اگر بخواهیم با تجهیزات ابتدایی و ساده شروع کنیم، قطعاً می‌توانید از دوربین گوشی هوشمند خود برای فیلمبرداری استفاده کنید. کیفیت فیلم برداری با موبایل به خوبی کیفیت یک دوربین فیلمبرداری بدون آینه تمام فریم در سطح حرفه‌ای نخواهد بود. اما در دسترس تر است و امکان بهبود کیفیت فیلم همیشه وجود دارد. همچنین دوربین های اکشن نیز برای این منظور بسیار مفید خواهند بود.

بسیاری از تولید کنندگان محتوای ویدئویی که به صورت آنلاین کسب درآمد می‌کنند ازدوربین های DSLR و دوربین‌های بدون آینه استفاده می‌کنند که کیفیت آن عالی است. اکثر این دوربین‌ها توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4k را دارند.

امروزه دوربین‌ها در هر اندازه و شکل و با هر بودجه ای ارائه می‌شوند. از آیفون گرفته تا دوربین های پیشرفته دیجیتال. واقعیت این است که ما در دوران طلایی تولید محتوای ویدیویی زندگی می‌کنیم زیرا شما می توانید با هر دوربین مدرن، از جمله دوربین گوشی موبایل موجود در جیب خود، فیلم با کیفیت بالا ضبط کنید.

لوازم تولید محتوا

دوربین سونی ZV-1؛ بهترین دوربین برای مبتدیان

این دوربین دارای ویژگی‌های کاربرپسندی است که آن را برای تولیدکنندگان محتوای ویدیویی مناسب می‌سازد. فریم توسعه‌یافته آن با لنز زوم زاویه باز ۱۸-۵٠ میلی‌متری مناسب تولید محتوا است. فوکوس خودکار پس‌زمینه آن می‌تواند چندین سوژه را همزمان ردیابی کند. همچنین فوکوس پس‌زمینه به اینفلوئنسرها اجازه می‌دهد بی‌آنکه نگران لکه‌ها و خطوط ریز صورت خود باشند، محتوا تولید کنند.

لوازم تولید محتوا

دوربین گوپرو هیرو ۱۱ بلک؛ بهترین دوربین فیلمبرداری در فضای باز

این دوربین مناسب عکاسی و فیلمبرداری در فضای باز است. سنسور مربعی ۲۷ مگاپیکسلی دارد که به شما امکان فیلمبرداری 5.3 k تا 60 p می‌دهد. قابلیت بلوتوث و وای‌فای دارد و صفحه LCD آن امکان نظارت آسان را فراهم می‌کند. یک تثبیت‌کننده دیجیتال روی آن نصب شده تا از لرزش دوربین حین فیلمبرداری جلوگیری کند.

لوازم تولید محتوا

دوربین کانن مدل EOS R50، بهترین دوربین تولید محتوا برای عکاسان

این دوربین مناسب عکاسان تازه‌کاری است که به دنبال یک دوربین ویدیویی کامپکت هستند. این دوربین با وزن سبک و حسگر قدرتمند ۲۴.۲ مگاپیکسلی، تصاویری با وضوح بالا ثبت می‌کند. کیفیت عکسبرداری خوبی دارد، دارای فوکوس خودکار است و با ویژگی‌های ولاگ‌محور خود، محتوای تولید شده را بهینه‌سازی می‌کند.

لوازم تولید محتوا

لپ تاپ مناسب برای تولید محتوا

برای لپ تاپ برند خاصی مطرح نمی‌کنیم که شما الزاما برای لوازم تولید محتوا به چنین لپ تاپی احتیاج دارد. فقط چیزهایی که لازم است را برای شما بیان می کنیم. برای CPU باید دقت داشته باشید که کیفیت آن i7 یا i5 باشد. کمتر از i5 نگیرید که برای شما حداقل چندین سال ماندگاری داشته باشد.

یک نکته‌ای در مورد هارد بگویم. اگر می‌خواهید سرعت کامپیوترتان خوب باشد، معمولا از CPU و رم شاید کم نیاورد. ولی از هارد کم بیاورد. هارد لپ تاپتان را اگر عوض کنید و یک هارد SSD روی آن بگذارید، فوق العاده سرعت لپتاپ شما را بالا می‌برد. هارد SSD با این هاردهای قدیمی خیلی در سرعت اثر دارد. یعنی مثلا اگر ویندوز شما در 5 ثانیه بالا می‌آید، هارد SSD ببندید، شاید در 1 یا 2 ثانیه ویندوز را بوت کند. سعی کنید رم از 4 کمتر نباشد. بالاتر باشد که بهتر است. البته در یک سری نرم افزارها رم 4 گیگ هم کم است. ولی به خاطر هزینه و قیمت‌های بالا، گاهی امکان خرید بالا نیست. بعضی نرم افزار ها، با رم کم، کمی گیر می‌کنند، هنگ می‌کنند.

معرفی دو لپتاپ مناسب برای تولید محتوا

مشخصات 2 لپتاپ مناسب برای تولید محتوا که در ندیمیکو موجود هستند را می توانید مشاهده کنید و در صورت تمایل خرید نمایید:

لپ تاپ استوک گیمینگ لنوو مدل LENOVO LEGION5 15IMH05H (لینک خرید)

لپ تاپ استوک گیمینگ ایسوس مدل ASUS ROG ZEPHYRUS M15 (لینک خرید)

یک نکته دیگر این که یک سری لپتاپ‌ها، صفحه نمایش لمسی دارند. در کارهای حساس شما نمی‌توانید با صفحه نمایش لمسی کار کنید. باید با موس کار کنید. نیازی نیست صفحه نمایش لمسی بگیرید. هزینه اضافه نکنید. چون که دستتان را می‌خواهید به صفحه بزنید، اثر انگشت شما می‌ماند، دائماً باید با یک دستمال آن را تمیز کنید. مخصوصا کسانی که وسواس دارند. در کار ما نیازی نداریم با صفحه لمسی کار کنیم. هزینه اضافی برای صفحه لمسی پرداخت نکنید. اگر هم لپتاپ را زیاد حمل می‌کنید، به وزن توجه کنید. معمولاً روی دو کیلو یا دو و نیم هستند. هر چه وزن سبک‌تر باشد، لپتاپ گران‌تر خواهد شد.

مونوپاد برای تولید محتوا

مونوپاد نیز یکی از وسایل کاربردی در تولید محتوای بصری است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. در صورتی که بخواهید عکس یا فیلم سلفی تهیه کنید به مونوپاد احتیاج خواهید داشت. در ادامه به معرفی یکی از مونوپادهای موجود در ندیمیکو می‌پردازیم.

پایه سلفی مدل L11 mini

این محصول دارای ریموت کنترل است و علی رغم استحکام بالایی که دارد بسیار سبک است و جابجایی آن مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. دارای دید 360 درجه و وزن 125 گرم و قیمت آن نیز 500 هزار تومان است.

مونوپاد

لینک خرید از ندیمیکو

گیمبال؛ از جذاب‌ترین لوازم تولید محتوا

گیمبال در واقع یک سه پایه است که دوربین یا موبایل را روی آن قرار می دهید و بدون نگرانی از لرزش و نویز تصاویر می توانید با کیفیت ترین عکس و ویدئو را به کمک آن تهیه کنید. کار با گیمبال برای تهیه یک محتوای تصویری با کیفیت بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید. در ادامه یکی از برترین های بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

گیمبال لرزش گیر موبایل اسمو DJI OSMO MOBILE SE

گیمبال Osmo Mobile SE به یک موتور کوچک بدون براش با گشتاور بالا مجهز شده است که اجازه می دهد تا کوچکترین حرکات را حتی برای گوشی های هوشمند سنگین یا بزرگ جبران کند. با گوشی های هوشمند با وزن 60±230 گرم و عرض 67-84 میلی متر سازگار است. به وسیله لرزش گیر گیمبال با تلفن همراه خود فیلمی پایدار دریافت کنید. فناوری لرزش گیر پیشرفته DJI حرکات ناخواسته را جبران می‌کند و لحظه‌ها را با نرمی سینمایی به تصویر می‌کشد.

گیمبال

لینک خرید از ندیمیکو

لوازم نور پردازی تولید محتوا

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که چرا ویدئوهای تولید محتوای شما به اندازه کافی خوب نیست؟ معمولاً مردم فکر می‌کنند که باید یک دوربین حرفه‌ای جدید با لنزهای گران تر بخرند. این فقط به دوربین و لنزها بستگی ندارد زیرا با نور مناسب می‌توانید حتی از طریق تلفن هوشمند تصویری مناسب داشته باشید. بدون تردید، اگر می خواهید یک ویدیوی با کیفیت بالا داشته باشید، نورپردازی یکی از اصلی ترین مواردی است که باید به آن فکر کنید!

نور مناسب تفاوت زیادی در کیفیت نهایی فیلم شما ایجاد می کند. انجام نورپردازی درست و حرفه ای کار آسانی نیست. شما باید انواع مختلف نور، نور زمینه و پس زمینه و … را درنظر بگیرید.

امروزه، گزینه های زیادی برای انتخاب لوازم نورپردازی مناسب برای تولید محتوا وجود دارد. داشتن یک رینگ لایت برای روشن شدن فضای اتاق تا حدی به دوربین کمک می کند تا تصویری واضح تر ثبت کند، به این معنی که فیلم روان تر به نظر می رسد و کیفیت تصویر بهتر است. برای داشتن نور بیشتر در صحنه، می توانید فلاش های نوری به همراه پایه را خریداری کنید.

رینگ لایت

یکی از محبوب ترین نورها برای مبتدیان و آرایشگران رینگ لایت ها هستند. این نورهای حلقوی جذاب، نور نرم و یکنواخت ایجاد می‌کنند و برای بسیاری از سازندگان محتوای ویدئو یی بسیار مقرون به صرفه است. ویژگی های رینگ لایت عبارتند‌از: از بین بردن بیشتر سایه ها در فیلم، ایجاد هاله نور در چشم، تنوع در اندازه و ابعاد، قابلیت تنظیم دمای نور، راه اندازی سریع و آسان.

رینگ لایت HQ-18N اورجینال همراه با سه پایه فلزی و کیف با بسته بندی ایمن

رینگ لایت اچ کیو HQ 18N با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، یک راهکار حرفه‌ای برای روشنایی عکاسی، ویدئوگرافی و استفاده در پلتفرم‌های رسانه‌ای است. با نوری همگون، دمای رنگ قابل تنظیم و کنترل دقیق دیمر، می‌توانید نورپردازی بهتری برای عکس‌ها و ویدئوهای خود داشته باشید. همچنین، با پایه تلسکوپی قابل تنظیم، می‌توانید رینگ لایت را در زاویه و ارتفاع دلخواه قرار داده و بهترین نورپردازی را برای فعالیت‌های خود ایجاد کنید.

رینگ لایت

لینک خرید از ندیمیکو

رینگ لایت HQ-14N اورجینال همراه با سه پایه فلزی و کیف با بسته بندی ایمن

نور ال ای دی حلقه ای LED HQ-14N یک ابزار ایده آل برای عکاسان، فیلمبرداران، تولیدکنندگان محتوا و هر کسی است که به دنبال نورپردازی با کیفیت بالا برای عکس ها و ویدیوهای خود است. این نور حلقه ای با قطر 14 اینچ، نوری با رنگ دمای قابل تنظیم (3000-6500K) و شار نوری 3000 لومن ارائه می دهد که برای ایجاد نورپردازی حرفه ای و جذاب در هر محیطی مناسب است.

رینگ لایت

لینک خرید از ندیمیکو

پنل های ال ای دی LED

نورهای LED یا نورهای فیلم برداری و عکاسی نسبت به تعداد LED ها، میزان و کیفیت نور متفاوت هستند. این نورها برای تولید محتوای ویدئویی به ویژه در اینستاگرام استفاده می‌شوند. ویژگی نورهای ال ای دی عبارتند‌ از: نور یکنواخت، قابلیت تنظیم دمای رنگ، قابلیت حمل، تولید حرارت کم و مقرون به صرفه بودن.

نور ثابت ال ای دی مدل PL-48

این پنل با استفاده از جدیدترین تکنولوژی LED، نوری با کیفیت بالا، بدون سوسو و قابلیت تنظیم دما از 3200 کلوین (نوری گرم) تا 5700 کلوین (نوری سرد) فراهم می کند. این پنل ها برای مصارف مختلفی مانند عکاسی پرتره، عکاسی محصول، مصاحبه، ولاگ و حتی بهبود کیفیت نور در هنگام سلفی گرفتن مناسب هستند.

لینک خرید از ندیمیکو

نور ال ای دی ثابت مدل RL-26

نور ال ای دی عکاسی RL26 یک ابزار ارزشمند برای هر عکاسی است، چه آماتور باشید و چه حرفه‌ای. این نور با قابلیت تنظیم روشنایی و دمای رنگ، نورپردازی با کیفیت بالا و قابل حمل بودن، به شما کمک می‌کند تا عکس‌های خیره‌کننده‌ای بگیرید.

لینک خرید از ندیمیکو

سافت باکس؛ برای نورپردازی حرفه‌ای

سافت باکس یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات عکاسی است. کاربرد اصلی این وسیله در پخش کردن نور و تبدیل نور شدید به یک نور نرم و یکدست است. هرچقدر سافت باکس را به سوژه نزدیک تر کنید نور نرم تری خواهید داشت. داخل سافت باکس یک لایه فویل بازتابنده قرار دارد که نور را تقویت می‌کند و آن را با قدرت بیشتری پخش می‌کند. در بخش جلویی نیز یک پنل دیفیوزر قرار گرفته است که نور را پخش کرده و باعث می‌شود نور نرم‌تر شود و سایه‌های خیلی نرم‌تری ایجاد کند. اکنون به معرفی محبوبترین مدل سافت باکس حاضر در بازار می‌پردازیم.

سافت باکس لایف مدل li50

این سافت باکس یکی از محبوب‌ترین برندها در بازار است که با اندازه 60×60 سانتی متر عرضه می‌شود. دارای یک هولدر است که می‌توان فلاش اکسترنال را روی آن قرار داده و  توسط سافت باکس نور خروجی فلاش اسپیدلایت خود را با کنتراست کنترل شده و نور نرم تری در اختیار داشته باشید. این محصول بسیار سبک است و می‌توان به راحتی آن را جابجا کرد.

سافت باکس لوازم تولید محتوا

پرده سبز برای تهیه محتوا

از جمله لوازم کاربردی در تهیه فیلم و عکس برای تولید محتوا پرده سبز است. استفاده از این پرده به شما اجازه می‌دهد تا با کمک نرم افزارهای ویرایش بتوانید بک‌گراند تصاویر را به راحتی تغییر دهید. دو مدل از بهترین‌ها در بازار شامل موارد زیر است:

فون عکاسی مدل non woven

این پرده سبز با قابلیت ضد چروک و در ابعاد 150 در 250 سانتی‌متر به فروش می‌رسد.

فون عکاسی مدل non woven کد 3-2.5

این کالا با ابعاد 250 در 300 سانتی‌متر به صورت پارچه ضخیم ضد چروک تهیه شده است.

پرده سبز تولید محتوا

لوازم صدا برای تولید محتوا

هنگام تولید محتوای ویدیویی، هر دو عنصر صدا و تصویر در خلق یک اثر حرفه‌ای و باکیفیت مؤثر هستند. صدای باکیفیت و واضح به همان میزان در ایجاد نتیجه مطلوب مؤثر است که تصویر خوب و باکیفیت. بنابراین باید از تجهیزات ضبط صدای مناسب برای تولید محتوا استفاده کنید. این لوازم جانبی عبارتند از:

میکروفون برای تولید محتوا

اگرچه برخی از دوربین های فیلمبرداری و تلفن ها از میکروفون های داخلی بسیار خوبی برخوردار هستند، اما هنوز تا صدای مطلوب و با کیفیت فاصله دارند. این دستگاه ها برای ضبط صدای با کیفیت بالا طراحی نشده اند. میکروفون ‌های خارجی کیفیت صدای شما را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشند. این امر به ویژه هنگامی که در حال فیلمبرداری از یک مصاحبه ها یا هر چیز دیگری هستید که حاوی سخنرانی باشد بسیار مهم است.

یک فرد حرفه ای از میکروفن خارجی به جای میکروفون دوربین برای جلوگیری از پرت شدن حواس مخاطب از طریق صداهای محیط استفاده می‌کند و بنابراین صدای شخصی که صحبت می کند کاملا واضح است. سطح صدا نیز باید در کل ویدیو یکنواخت باشد. یک فرد حرفه‌ای باید به تغییرات شدید صدا با دقت گوش دهد و سعی کند آنها را در مرحله پس از تولید یکنواخت کند.

اگر موسیقی زمینه با صدای اصلی ویدئو مخلوط شود، موسیقی متن باید آن اندازه کم باشد که شنیده شود بدون اینکه حواس مخاطب پرت شود. وقتی صحبت تمام می‌شود، موسیقی به تدریج اما سریع برمی‌گردد. در واقع موسیقی پس زمینه باید در زمان های مناسب کم و زیاد شود.

انواع میکروفون

طیف وسیعی از میکروفون‌ها برای برآورده کردن نیازهای مختلف ضبط محتوا و با توجه به بودجه شما در دسترس هستند که سه نوع اصلی آن‌ها عبارتند از:

میکروفون بوم

این ابزار معمولا در فیلمبرداری حرفه‌ای استفاده می‌شود، نزدیک به سوژه‌ها قرار می‌گیرد و صدای باکیفیت ضبط می‌کند.

میکروفون یقه‌ای

این میکروفون روی لباس سوژه متصل می‌شود و صدایی باکیفیت و واضح ضبط می‌کند.

میکروفون رومیزی

این محصول برای ضبط پادکست‌های ویدیویی یا ضبط درون فریم استفاده می‌شود و برای ضبط صدای واضح روی میز مقابل سوژه قرار می‌گیرد.

میکروفون بی سیم یقه ای دوتایی SX8

میکروفون بی سیم sx8 صدا را با کیفیت بالا و شفافیت عالی به گوشی منتقل می‌کند و با سیستم هوشمند حذف نویز، صدای محیط و باد را کاهش می‌دهد. این میکروفون می‌تواند تا فاصله 20 متری (بدون مانع) از گوشی کار کند و باتری آن تا 12 ساعت شارژ می‌ماند. این میکروفون برای انجام کارهای مختلفی مثل لایو استریمینگ، کلاسهای آنلاین آموزشی، ساخت ویدیوهای آموزشی و تبلیغاتی و ولاگینگ مناسب است.

میکروفون بی سیم یقه ای بی سیم sx8

لینک خرید از ندیمیکو

میکروفون رومیزی سیمی فورتک مدل A4TECH MI-10

این میکروفون دارای فرکانس پاسخ گویی ۴۴ هرتز، چرخش 360 درجه، کیفیت گفتاری بسیار واضح و مناسب برای جلسات، بازی آنلاین، چت و برنامه های فناوری مانند اسکایپ می باشد.

لینک خرید از ندیمیکو

کیت فیلمبرداری با میکروفن مدل VIDEO-MAKING KIT AY-49Z

بخشی از مشخصات آن عبارتند از:

  • پاسخ فرکانسی: 50 هرتز تا 16 کیلوهرتز
  • افزایش حساسیت + 20db2db
  • سطح نویز: 24dba
  • حداکثر سطح فشار صدا: 130dB
  • امپدانس خروجی: 200Ω30%
  • کانال: مونو
  • دمای رنگ: 6500k (±200K)
  • تعداد مهره چراغ: 49 عدد
  • قدرت: 7 وات
  • عمر باتری: 2 الی 3 ساعت

لینک خرید از ندیمیکو

دستگاه های ضبط صدا

پس از انتخاب میکروفون مناسب باید یک دستگاه ضبط صدا نیز تهیه کنید تا صدای محتوا باکیفیت ضبط شود. سه ابزار مختلف برای این کار وجود دارند که عبارتند از:

گوشی‌های هوشمند: دم دستی‌ترین و راحت‌ترین دستگاه برای ضبط صدا گوشی هوشمند است که به راحتی به میکروفون‌های یقه‌ای و رومیزی قابل اتصال است. استفاده از گوشی برای ضبط صدا، گزینه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

لپ‌تاپ‌ها: شما می‌توانید از لپ‌تاپ خود به عنوان یکی از لوازم تولید محتوا در ضبط صدا استفاده کنید. این دستگاه به کمک USB به سادگی به میکروفون یقه‌ای و رومیزی متصل می‌شود.

ضبط‌های دستی: یک ضبط دستی H6 می‌تواند دستگاه ایده‌آلی برای ضبط صدا هنگام تولید محتوا باشد. زیرا علاوه بر انعطاف‌پذیری، گزینه‌های متعددی را فراهم می‌کند که برای تنظیمات پیشرفته مناسب است.

بهترین گوشی برای تولید محتوا

در دنیای رقابتی امروز که تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی اهمیت زیادی پیدا کرده‌است، بلاگرها و اینفلوئنسرها به دنبال ابزارهایی هستند که این کار را برای آن‌ها راحت‌تر سازد. برای تولید محتوا می‌توانید به جای دوربین از یک گوشی خوب که دوربین باکیفیتی دارد، استفاده نمایید. چند نمونه از بهترین گوشی‌ها برای تولید محتوا با موبایل را بررسی کرده‌ایم:

Iphone 15 promax

آیفون 15 پرومکس به دلیل دارا بودن مجموعه‌ای از ویژگی‌های قدرتمند، به عنوان یکی از بهترین گوشی‌ها در بین لوازم تولید محتوا شناخته می‌شود. این گوشی دارای یک سیستم دوربین سه‌گانه با لنزهای واید، التراواید و تله‌فوتو است که امکان عکاسی و فیلم‌برداری با کیفیت بالا را فراهم می‌کند. همچنین، پردازنده A17 Bionic قدرت پردازش بالایی را برای ویرایش ویدیو و انجام کارهای سنگین ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، صفحه نمایش Super Retina XDR با وضوح و روشنایی بالا، نمایش دقیق رنگ‌ها و جزئیات را تضمین می‌کند. عمر باتری طولانی این گوشی نیز به شما امکان می‌دهد تا بدون نگرانی از تمام شدن شارژ، به تولید محتوا بپردازید.

گوشی مناسب برای تولید محتوا

Sony Xperia pro -|

دوربین این گوشی هوشمند بهترین فوکوس خودکار را دارد. سنسور یک اینچی آن قابلیت فیلمبرداری 4K را به شما می‌دهد، هایپر فوکوس خودکار دارد و برای فیلمبرداری طراحی شده است. همچنین این مدل گوشی سونی حافظه خوبی دارد، دسترسی به تنظیمات ضبط دستی مانند فریم در ثانیه، وضوح، ISO و تعادل رنگ سفید، حتی نمایش سرعت شاتر دارد. به دلیل این قابلیت‌ها تبدیل به یک گوشی حرفه‌ای برای تولید محتوای ویدیویی شده‌است.

گوشی مناسب برای تولید محتوا

Google Pixel pro 6

بهترین گوشی اندرویدی برای تولید محتوای تصویری، گوگل اکسپریا پرو ۶ است. دوربین آن سنسور 50MP دارد که قابلیت ضبط HDR  به آن داده‌است. قدرت زوم بالایی دارد، پاک‌کن جادویی دارد که اشیا ناخواسته در قاب را به طور خودکار حذف می‌کند، صفحه نمایش آن بزرگ است و به همین دلیل تماشای فیلم ضبط شده را برای کاربران راحت‌تر می‌کند. این گوشی نسبت به رقبای خود یعنی اپل و سونی، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد.

گوشی مناسب برای تولید محتوا

Samsung Galaxy S21 Ultra

این گوشی همه‌کاره، با سنسور قوی، قابلیت فوکوس خودکار سریع، ویژگی‌های زوم عالی و حسگر به‌روز شده خود در فهرست بهترین گوشی‌های هوشمند برای فیلمبرداری قرار می‌گیرد. یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی عریض دارد که با ۲ لنز تله‌فوتو تصویر را ۳ تا ۱٠ برابر بزرگنمایی می‌کند. همچنین محدوده دینامیکی چشمگیری دارد که آن را به یکی از بهترین‌ها در سری گوشی‌های سامسونگ تبدیل کرده است.

گوشی مناسب برای تولید محتوا

نرم افزار های ادیت و تدوین ویدئو

برای ویرایش ویدئو لازم به انجام تکنیک های پیشرفته مانند اصلاح رنگ یا برش های پیچیده نیست. فقط ویرایش و حذف مکث های صوتی و قرار دادن متن کافی است تا ویدیوی شما را از آماتور به کیفیت مطلوب برساند. ویرایش و ادیت پس از تولید محتوای ویدئویی به اندازه فیلم برداری صحیح و با کیفیت مهم است و نیاز به سال ها تمرین دارد.

افزودن محتوای نوشتار به ویدئو

افزودن متن به ویدیوی شما راهی مهم برای افزایش تعامل است. مهم نیست که ویدئو را کجا ارسال خواهید کرد. ویدئوها در شبکه های اجتماعی اغلب بدون صدا مشاهده می شوند، بنابراین اگر زیرنویس نداشته باشید تعداد زیادی از بینندگان را از دست خواهید داد. همچنین این زیرنویس ها برای دنبال کننده ها با مشکل شنوایی نیز بسیار مفید خواهد بود.

کارت حافظه یا مموری

کارت های حافظه SD با کیفیت بالا می توانند تفاوت زیادی در هنگام فیلمبرداری ایجاد کنند. بهتر است از مموری با ظرفیت 64 گیگ یا بیشتر و سرعت خواندن  بالا استفاده کنید. یک گزینه عالی کارت حافظه میکرو ظرفیت 32 گیگابایت کلاس10 مدل Micro SD 32GB EZASHY0523BR است. اگر قصد فیلمبرداری طولانی تر را دارید، بهتر است از حافظه 128 گیگابایت یا بیشتر استفاده کنید.

لینک خرید کارت حافظه Micro SD 32GB EZASHY0523BR از ندیمیکو

پاوربانک؛ برای محتوا بی شارژ نمانید!

وقتی پای پاوربانک در میان باشد مطمئن هستید که هیچ یک از لوازم الکتریکی کاربردی تولید محتوای شما بدون شارژ نخواهد ماند و شرایط کار را حتی در روزهای بدون برق برای شما فراهم می‌کند. در ادامه به معرفی دو پاوربانک محبوب کاربران می‌پردازیم.

پاوربانک 20000 انکر مدل Anker PowerCore 20K A1268

روی بدنه این پاوربانک دو پورت خروجی USB-A تعبیه شده که به صورت همزمان می‌توانید از آن‌ها برای شارژ گجت‌های هوشمند خود استفاده کنید. انکر در پاور بانک 20 هزار میلی‌آمپر ساعتی خود می‌تواند سریع‌ترین شارژ ممکن را با حداکثر خروجی 2.4 آمپر ارائه کند. با یک شارژر 10 وات، حدوداً 10 ساعت و نیم طول می‌کشد تا این  پاوربانک شارژ شود. با این پاور بانک شما می‌توانید 5 بار آیفون ایکس اس و بیش از  4 بار آیفون 11 را به طور کامل شارژ کنید. همچنین آیپد مینی 5 را هم بیش  از 2 و نیم بار شارژ کامل کنید. با این پاوربانک همچنین می‌توانید گجت‌های دیگر خود مثل هدفون، اسپیکر  بلوتوثی و تبلت‌های اندرویدی را هم شارژ کنید.

لینک خرید از ندیمیکو

پاوربانک 20000 انکر مدل Anker PowerCore Essential PD A1287

پاوربانک ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ۲۰ واتی انکر مدل Anker PowerCore Essential PD A۱۲۸۷ یکی دیگر از ساخته‌های موفق این شرکت به حساب می‌آید که از یک‌سری امکانات پیشرفته برخوردار است. این پاوربانک ۲۰ واتی با بهره‌مند بودن از پورت USB-C، توانایی شارژ کردن ۵۰ درصدی یک آیفون ۱۲ را در ۳۰ دقیقه دارد؛ ساخته انکر همچنین مجهز به یک پورت USB ۱۸ واتی است که می‌تواند یک دستگاه دیگر را نیز شارژ کند. این پاوربانک، می‌تواند یک آیفون ۱۲ را پنج مرتبه، گلکسی S۱۰ را بیش از چهار مرتبه و آی‌پد مینی ۵ را بیش از دو مرتبه شارژ کند. همچنین از تکنولوژی شارژ قطره‌ای برخوردار است که جهت استفاده در خصوص یک سری دستگاه کم‌مصرف نظیر هدفون‌های بلوتوثی و بعضی اسپیکرها کاربرد دارد.

لینک خرید از ندیمیکو

قلم نوری؛ با این تجهیزات محتوا هر چیزی را خلق کنید

قلم نوری نیز یکی از لوازم کاربردی در تولید محتوای تصویری است. بنابراین توصیه می‌شود که یک قلم نوری با کیفیت در اختیار داشته باشید تا بتوانید هر محتوایی را تولید کنید. از قلم‌های نوری در تهیه ویدئوهای آموزشی استفاده بسیاری می شود. برای اینکه بتوانید یک قلم نوری مناسب را انتخاب کنید ابتدا باید نیاز خود را بسنجید. در ادامه به دو محصول محبوب با برندهای معتبر را اشاره می کنیم.

قلم نوری اکس پی.پن مدل Star G640

برند اکس پی پن یکی از مشهورترین برندهای تولید کننده قلم نوری است. این محصول سایز بزرگی دارد و از طریق USB به دستگاه متصل می‌شود.از ویژگی‌های مهم این قلم نوری، حساسیت به فشار است و میزان حساسیت به فشار در این قلم اکس‌پی.پن در سطح 8192 است. اگرچه این قلم صفحه نمایش ندارد اما دقت بسیار بالایی دارد. قلم این مدل یک سوئیچ دارد و به کاربر این امکان را می‌دهد تا به آسانی بین حالت نوشتن و پاک کن تغییر کند. این قلم نوری به باتری نیازی ندارد و با نرم افزار Adobe Acrobat Reader DC همگام سازی می‌شود. قیمت آن در حال حاضر بیش از 2 میلیون تومان است.

قلم نوری هوئیون مدل HS64

این محصول را می‌توانید به راحتی به موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ خود متصل کنید. این محصول بسیار سبک و در عین حال مستحکم و کاربردی است و تنها 258 گرم وزن دارد. قیمت این محصول در بازار بیش از 3 میلیون تومان است.

قلم نوری برای تولید محتوا

منابع:

negahshop.com

noornegar.com

alomohtava.com

اشتراک گذاری:

WhatsApp
Telegram
Email
Print

پست های مرتبط:

enemad-logo