رینگ لایت برای تولید محتوا | خرید + قیمت

رینگ لایت برای تولید محتوا

در این مقاله قصد داریم بهترین رینگ لایت ها برای تولید محتوا را به شما معرفی کنیم. همانطور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام تولید محتوای ویدیویی و عکاسی، نور است. نور خوب به دلیل تاثیر بر کیفیت فیلم و عکس، سبب می‌شود تا مخاطب تمایل بیشتری به مشاهده آن داشته باشد. بسیاری از عکاسان معتقد هستند که نور طبیعی غیر مستقیم برای عکاسی نوری بسیار مناسب است، اگر چه این حرف کاملا درست بوده اما در برخی موارد دسترسی به نور طبیعی در هنگام ضبط فیلم و عکس وجود ندارد. به همین دلیل کاربران ناچار به استفاده از نورهای مصنوعی هستند. این امر سبب شده تا تولیدکنندگان محصولات دیجیتال، دست به تولید انواع رینگ لایت‌ها بزنند.

به عنوان مثال در سالن‌های زیبایی، گالری‌های هنری، کلاس‌های آموزشی آنلاین و … که دسترسی دائمی به نور طبیعی وجود ندارد، استفاده از رینگ لایت بسیار کمک‌کننده خواهد بود. شاید تصور کنید که خرید یک رینگ لایت احتیاجی به بررسی نداشته و تمامی این محصولات مشابه هم هستند؛ البته که این باور غلطی بوده و در هنگام خرید رینگ لایت باید به موارد مختلفی توجه شده و متناسب با نیاز و کاربری مد نظر نسبت به خرید اقدام شود. بنابراین ما هم برای اینکه دید بهتری هنگام خرید داشته باشید، چند مدل از بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا و عکاسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

رینگ لایت چیست؟

این وسیله در واقع یه دایره متشکل از نورهای LED بوده که معمولا گوشی موبایل یا دوربین در قسمت مرکزی آن قرار می‌گیرد و به این ترتیب نور به طور یکنواخت به سوژه می‌تابد. رینگ لایت‌ها اگر چه کاربری تقریبا مشابهی دارند، اما شامل انواع مختلفی بوده و از جهات زیادی با هم تفاوت دارند.

رینگ لایت‌ از چه اجزایی تشکیل شده‌است؟

لامپ ال ای دی (LED)

رینگ‌ لایت از لامپ های LED کوچک ساخته شده است. این نورها به نسبت نورهای معمولی گرمای کمتری تولید می‌کنند. شاخص اندازه‌گیری شدت نور خروجی رینگ لایت لومن (LM) می‌باشد. بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا، رینگ لایتی است که از لومن بالاتری برخوردار باشد. همچنین تعداد و نوع لامپ های ال ای دی، تعیین کننده توان خروجی آن است.  شاخص دیگری که باید به آن توجه داشته باشید شاخص نمود رنگ (Color Rendering Index) است. اگر یک رینگ لایت CRI پایینی داشته باشد نمی‌تواند رنگ‌ها را همانگونه که در واقعیت دیده می‌شوند منعکس کند.

دیفیوزر

تمامی رینگ لایت ها از یک قاب دیفیوزر تشکیل شده‌اند. این قاب دیفیوزر بر روی سطح لامپ های ال ای دی قرار گرفته و نور خروجی را نرم می‌کند. همچنین دیفیوزر باعث می‌شود کمتر به فیلترهای صاف کننده پوست نیاز داشته باشید. بنابراین رینگ لایت تمامی سایه‌ و بافت‌های خشن را از بین می‌برد.

صفحه نمایشگر

با کمک صفحه نمایشگر می‌توان به تنظیمات از جمله شدت نور و دمای رنگ دسترسی داشت.

در ادامه به سراغ اقلام جانبی این محصول اعجاب انگیز می‌رویم.

سه پایه

تولید محتوای حرفه‌ای با رینگ لایت بدون سه پایه امکان پذیر نیست. رینگ لایت برای تولید محتوا باید در ارتفاع و زاویه درستی قرار بگیرند تا بهترین نتیجه حاصل شود. بنابراین برای رینگ لایت خود یک سه پایه مناسب و باکیفیت انتخاب کنید.

هولدر موبایل

نگهدارنده موبایل در وسط رینگ لایت، بر روی یک میله انعطاف پذیر قرار می‌گیرد و امکان تنظیم زاویه عکاسی و فیلمبرداری را برای شما فراهم می‌آورد. از هولدر موبایل برای گرفتن عکس های سلفی، فیلمبرداری، آرایش و میکاپ می‌توان استفاده نمود.

ریموت

هنگام انتخاب رینگ لایت برای تولید محتوا از ریموت غافل نشوید. به کمک ریموت می‌توان، دمای رنگ و شدت نور را از راه دور تنظیم کرد. اکثر رینگ لایت‌های حرفه‌ای موجود در بازار دارای ریموت هستند.

پورت USB

یکی از پارامترهای مهم در انتخاب بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا، وجود پورت USB می‌باشد. از این قابلیت برای عکاسی و فیلمبرداری در فضای باز می‌توان بهره برد. بدین ترتیب قادر خواهید بود برای شارژ رینگ لایت از پاور بانک، کامپیوتر یا لب تاپ و آداپتورهایی که پورت USB دارند استفاده نمایید. همچنین پورت USB موجود، به شارژ هم زمان موبایل هنگام استفاده از رینگ لایت کمک خواهد کرد.

ویژگی بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا

هر محصولی برای اینکه در دسته باکیفیت و بهترین در نوع خود قرار بگیرد، نیاز به داشتن ویژگی‌های خاصی دارد و رینگ لایت‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. نور عنصری است که نقش اساسی در کارهایی دارد که با دوربین سروکار دارند و زمانی اهمیت نور مناسب مشخص می‌شود که محتوایی در شرایط نورپردازی مناسب و همچنین نامناسب ساخته شود و تفاوت‌ها مقایسه شود.

قطعاً هر کاربری که در حال تولید محتوا در فضای مجازی است نیاز دارد که به بهترین نحو محتوای خود را به نمایش بگذارد. بلاگرها و تولید کنندگان محتوا نیز نیاز دارند با ساخت ویدیوها و عکس‌های باکیفیت، مخاطبان خود را حفظ و مخاطبان جدیدی جذب کنند. با این حال این کار در سخن آسان به نظر می‌رسد ولی در واقعیت نیاز به تلاش و توجه به جزئیات زیادی دارد.

رینگ لایت که ابزار کمک دست بلاگرهای امروزی برای تولید محتوای جذاب و باکیفیت است نیز باید ویژگی‌هایی را دارا باشد که بتواند نتایج مناسبی را به وجود بیاورد. علاوه بر نورپردازی قوی و مناسب، سایر ویژگی‌های آن به شرح زیر است:

اندازه مناسب

رینگ لایت‌ها در انواع مختلفی عرضه می‌شوند و بسته به نیاز کاربران و اینکه چه اندازه‌ای مناسب هر کاربر است از سایز 2 تا 50 اینچ در بازار وجود دارند. با این حال یکی از بهترین سایزهای رینگ لایت بلاگری 45 سانتی‌متر است. این سایز، سایزی ایده‌آل برای بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا است که می‌توانید تهیه کنید. هم مزیت جابه‌جایی و هم حجم مناسبی برای اشغال نکردن فضای بیش از حد را دارد و هم امکان نوردهی در حجم مناسب را برای شما فراهم می‌کند.

نوردهی

ویژگی اصلی بهترین رینگ لایت مناسب برای تولید محتوا، نوردهی مناسب آن است. کیفیت نوری که هر شرکت برای انواع رینگ لایت خود در نظر می‌گیرد متفاوت است. با این حال نیاز است که این میزان نوردهی به گونه‌ای باشد که کاربران از آن رضایت داشته باشند و جلوه‌های طبیعی محتوا را از بین نبرد و به جذابیت آن نیز بیافزاید. قابلیت تغییر دمای رنگ نور رینگ لایت، امکان تنظیم میزان نوردهی و همچنین عدم تولید گرما، از ویژگی‌های یک رینگ لایت با ویژگی‌های نوردهی خوب است.

کم مصرف بودن

گاهی ضبط و تولید محتوا با چالش‌های زیادی همراه خواهد بود که ممکن است باعث شود مدت زمان ضبط به درازا بکشد، به همین دلیل کم مصرف بودن رینگ لایت اهمیت بسیاری دارد. با اینکه معمولاً رینگ لایت‌ها کم مصرف هستند، با این حال اگر به مصرف انرژی رینگ لایت خود حساس هستید، می‌توانید محصولی را انتخاب کنید که چراغ‌های کمتری دارد.

کنترل از راه دور

تمام رینگ لایت‌های خوب بازار از قابلیت کنترل از راه دور برخوردار هستند و بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا نیز قطعاً امکان کنترل از راه دور را دارد.

وزن مناسب

هیچ رینگ لایتی را نمی‌توان بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا نامید مگر اینکه از وزنی مناسب برخوردار باشد تا در هنگام حمل و جابه‌جایی، فشار بیش از حد به کاربر وارد نشود.

پایه متحرک

امکان چرخش 360 درجه پایه رینگ لایت برای استفاده راحت تر کاربران و همچنین قابلیت تنظیم زاویه نوردهی نیز از دیگر ویژگی بهترین رینگ لایت بلاگری است.

نکات مهم

  • قابلیت نصب سه پایه، هولدر و امکانات جانبی را داشته باشد.
  • قابلیت حمل و استحکام لازم را برای نوع کارتان داشته باشد.
  • هرچه رنج نوردهی رینگ لایت بیشتر باشد، دست شما در تنظیم نور محیط کارتان بازتر است.
  • هرچه شاخص رندر رنگ (CRI) به عدد 100 نزدیک‌تر باشد، رنگ‌های دقیق‌تری را در محتوای خود خواهید داشت.

معرفی چند رینگ لایت مناسب برای تولید محتوا

رینگ لایت RL-21 اورجینال همراه با سه پایه فلزی و کیف با بسته بندی ایمن

تکنولوژی پیشرفته ساخت لامپ های این دستگاه SMD POWER SAVING می باشد که قدرت نوردهی بالا با مصرف برق کمتر نسبت به سایر مدل ها را به ارمغان آورده است. پشتیبانی از ۲ پورت USB در طراحی این دستگاه این امکان را فراهم نموده تا در حین فیلمبرداری های طولانی مدت دیگر نگران شارژ تلفن همراه خود نباشید. رینگ لایت RL-21 54cm دارای ۲ دیمر در پنل جلویی دستگاه میباشد که امکان دسترسی به تنظیمات حین فیلمبرداری رو برای کاربر آسان نموده است. وجود ریموت کنترل با برد بیش از ۵ متر از دیگر امکانات این دستگاه می باشد که کنترل دستگاه را از راه دور فراهم می سازد. در طراحی این دستگاه از ۳ هولدر موبایل در حلقه داخلی رینگ لایت استفاده شده است.

تجهیزات تولید محتوا رینگ لایت

لینک خرید از ندیمیکو

رینگ لایت HQ-18N اورجینال

رینگ لایت اچ کیو HQ 18N با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، یک راهکار حرفه‌ای برای روشنایی عکاسی، ویدئوگرافی و استفاده در پلتفرم‌های رسانه‌ای است. با نوری همگون، دمای رنگ قابل تنظیم و کنترل دقیق دیمر، می‌توانید نورپردازی بهتری برای عکس‌ها و ویدئوهای خود داشته باشید. با پایه تلسکوپی قابل تنظیم، می‌توانید رینگ لایت را در زاویه و ارتفاع دلخواه قرار داده و بهترین نورپردازی را برای فعالیت‌های خود ایجاد کنید.

رینگ لایت

لینک خرید از ندیمیکو

رینگ لایت HQ-14N اورجینال

نور ال ای دی حلقه ای LED HQ-14N یک ابزار ایده آل برای عکاسان، فیلمبرداران، تولیدکنندگان محتوا و هر کسی است که به دنبال نورپردازی با کیفیت بالا برای عکس ها و ویدیوهای خود است. این نور حلقه ای با قطر 14 اینچ، نوری با رنگ دمای قابل تنظیم (3000-6500K) و شار نوری 3000 لومن ارائه می دهد که برای ایجاد نورپردازی حرفه ای و جذاب در هر محیطی مناسب است.

رینگ لایت

لینک خرید از ندیمیکو

رینگ لایت RL-14 اورجینال

مشخصات آن عبارتند از: وزن ۱۵۰۰ گرم، طول پایه ۲۱۰ سانتی متر، نور LED ، و CRI آن بیشتر از ۹۰ ، محدوده قدرت بین ۱۰% تا ۱۰۰%، ولتاژ ورودی ۲۲۰V ، قطر بیرونی ۳۶ سانتی متر، دارای 1 پورت USB، زاویه نوردهی: ۳۶۰ درجه، دمای رنگ: k 2700-6500 و توان مصرفی 45 وات. اقلام داخل محصول شامل رینگ لایت، سه پایه، ریموت کنترل، ۳ عدد نگهدارنده موبایل، کابل برق، دو عدد باطری است.

رینگ لایت RL-14

رینگ لایت RL-18 اورجینال

رینگ لایت مدل RL-18 با ارائه نورپردازی یکنواخت و حلقه ای با قدرت بالا و پشتیبانی از سه گوشی شرایط را برای انجام عکاسی و فیلم برداری مهیا می سازد. این محصول دارای پایه نگهدارنده سیم رابط به برق شهری، گیره نگهدارنده گوشی و سر توپ قابل تنظیم داخل یک کیف قابل حمل، باعث شده این محصول محبوبیت بالایی داشته باشد. برای کنترل آسان این رینگ لایت یک ریموت کنترل از راه دور نیز در پک این محصول موجود می باشد.

رینگ لایت RL-18

لینک خرید از ندیمیکو

منابع

noornegar.com

negahshop.com

didnegar.com

اشتراک گذاری:

WhatsApp
Telegram
Email
Print

پست های مرتبط:

enemad-logo